Nos, hétfőn irányba vettük Gozót, már látom, mely merülőhelyek a helyi Twins és White Rock, (ld - http://dorithaifoldon.blog.hu/ ) Azt hiszem, it Cirkewwán, a Blue Hole-on és Inner sea merülőhelyeken hamarosan ismerni fogok minden követ névről. Szóval irányba vettük a Blue Hole-t, mint első merülőhelyet, láttunk szép halrajokat, egy barrakudát is, látótávolság olyan 30 méter lehetett. Víz már 19 fok, szóval egy igen kellemes merülésünk volt!


Utána kis pihenő, átmentünk az Inner Sea-hez, amit egy barlang köt össze a külső fallal, szintén nagyon szép hely, megértem, miért jövünk ide annyit. Becsobbanok a vízbe, és érzem, valami nem stimmel... Mert hogy dől be a víz a ruhámba! Megnézem, a jobb mandzsetta szint teljesen lejött! ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ Nos, innentől jobb kéz nem mozgat, főleg nem emel fel, így lassan szivárgott csak tele a ruhám... Szerencsémre a merülés 15. percében összefutottam Tiit-tel, aki a másik csoportot vitte. Integet, hogy helló, én meg visszakérdezek, hogy mennyi a levegője? Mereszti a szemét, jelzi miért? Ne kérdezz, mennyi a levegőd!! 130. Ok, akkor csoportcsere, vidd tovább az enyémeket, én visszaviszem a te csoportod, már úgyis végeztetek, ugye? Renben, inti. Azért ez szép volt, elmutogatni mindent a víz alatt, de teljesen megértette, mit akarok :-D

Amikor kijöttünk a vízből, a ruhában kb 20 liter cuppogott, tanultam is egy új szót oroszul. Megkérdeztem, mi az, amit ilyenkor mondani kell? El is sütöttem Mike-nak, amikor visszaértünk, és megkérdezte, milyen volt a merülés. Eléggé eltátotta a száját, de amikor elmondtam, mi történt, csak bólintott, hogy ok, ebben az esetben a legmegfelelőbb szót használtam :-D

Másnapra kimenőt kaptam, ez az első szabadnapom! Este lenéztem a De Niro bárba, mert másnap végre nem kell fél 7-7kor kelnem! Aztán olyan jót beszélgettünk, hogy sikerült fél öt körül hazamenni... Egy dolog zavart egy kissé a szállásomon, hogy az eddig alacsony nyomással jövő víz teljesen elállt... A fürdőszobában egy csepp sem jött! Délben első dolgom volt felhívni a házinénit, csináljon valamit. (Ekkor keltem, és rögtön telefonáltam!) Mondta, másnap jön. Ez nem annyira lesz jó, mert nem tudok zuhanyozni, ellenben nagyon szeretnék. Kissé hiányos az angol tudása, de mondta, hogy intézkedik. Felkaptam a szárazruhát, mert a búvárbolt, ahol majd jól megcsinálják, csak pár percre van tőlem, gondoltam elsétálok. A ház előtt valamit építkeznek, az egyik munkás elkezd sorry-zni, mondom, nem gond, hogy zajonganak, bár nem esett jól reggel, de mindegy. Megyek tovább, de gyanús volt, lehet mást akart mondani... Visszalépek, és kézzel-lábbal, valamint elég hiányos angollal kérdezi, hogy én lakom e ott a másodikon. Mondom ja. Jönne megnézni a vizet. HURRÁÁÁÁÁÁÁ! Gyere barátom, azonnal! Nyitogatja a csapokat, nem jön a víz. Felmegyünk a tetőre, meglöki a dézsát, ami könnyen arrébb is ugrik. Ja, hogy amikor beköltöztem, nem nyitották meg a vizet. Hmm. Ha már itt van, a mosógépet is bekötné. Habibi, (csak mert mondta, hogy egyiptomi) te vagy az emberem, csináld! Beköti, nézegeti, valahogy nem folyik a víz. Mondom tudom, nekem is feltűnt... És még a víz pumpát is megcsinálta, ha jól értettem, el volt dugulva, de arabul vagy máltaiul mondta, így nem vagyok teljesen biztos... Lényeg, minden működik, jön a víz!

Amint elment, elszaladtam a ruhámmal a búvárboltba, mondták megcsinálják, de legközelebb várjak 24 órát a ragasztás után... Na jó... Tényleg nem vártam. Holnap megjavítják, tehát holnap után használhatom először... Brrrrrrrrr

Hazamentem, és kitaláltam, hogy akkor jól mosni fogok. Elővettem a használati utasítást. Szóval ilyen a nem automata mosógép:

1. lépés: fel kell tölteni vízzel, attól függően, mekkora mennyiséget kell mosnom. Persze olyan hőfokú vízzel, amilyennel mosni szeretnék. Ez elsőre nem jött át, így az az adag ruha energiatakarékosan, hideg vízben mosódott ki...

2. lépés: szórjam bele a mosószert és a ruhát. Ok, ez egyszerű. Két szabályozógomb van, hogy normál vagy soft mosást szeretnék. Mondom, legyen normál.

3. lépés: Beállítom a mosás időtartamát. Ez egy olyan tekerős szabályozó, mint a konyhai órákon, hogy mennyi ideig kell főzni a tojást. Elkezdi körbetekerni meg forgatni a ruhát, amíg ez az idő le nem jár. Akkor leengedem a piszkos vizet, és akár moshatom még egyszer (1-2-3. lépés) vagy öblítem (1. és 3. lépés)

4. lépés: átpakolom a szomszédos centrifugába, és jól kicentrizem az egészet.

5. lépés: teregetés.

Ha valaki használt már ilyet, és nem jól írtam, hogy kell csinálni, most szóljon, vagy hallgasson mindörökre!!
 

A bejegyzés trackback címe:

https://dorimaltan.blog.hu/api/trackback/id/tr521974623

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tapek 2010.05.04. 21:50:02

Mondtam már, hogy te vagy a kedvenc bloggerem? ;-)

globe trekker 2010.05.04. 22:28:54

@tapek: Köszi, még nem mondtad! Eleget... :-D Mindig jó hallani, hogy érdemes írnom, mert olvassák!

flooo 2010.05.05. 13:01:54

Akkor most már én is kommentelek! Naná, hogy érdemes írnod! Én minden nap nézem, h történt-e valami. Már a Thaiföldit is olvastam. Főleg azért kezdtem el, mert mi ott éltünk a "szomszédban". Nagyon tetszenek az írásaid! És az is, h volt bátorságod csapot-papot itthon hagyni, és elindulni egyedül a nagyvilágban. Szóval részemről go Dóri, go!! :))

Fügcsi 2010.05.10. 16:10:47

Kedves Dóri! Te mosónők gyöngye! Vigyázz nagyon, mert a mosónők korán halnak, aztán mi lesz velünk nélküled...
süti beállítások módosítása